Flueblomsten. Haraldsted-Allindemagle Lokalråd
-
Menu
- Forside
- Kalender
-
Lokalråd
Expand
-
Lokalråd
Expand
- Vedtægter
- Bestyrelsen
-
Møder
Expand
-
Kernegruppemøder
Expand
- Kernegruppemøde 21. april 2021
- Krenegruppemøde 10.2 2021
- Kernegruppemøde 25. nov 2020
- Kernegruppemøde 8.september 2020
- Kernegruppemøde 2. juni 2020
- Kernegruppemøde 10.3.2020
- Kernegruppemøde 26.11.2019
- Kernegruppemøde 12.sept. 2019
- Lokalrådsmøde 28. maj 2019
- Lokalrådsmøde 1. april 2019
- Lokalrådsmøde 17. januar 2019
- Lokalrådsmøde 12. september 2018
- Lokalrådsmøde 9. april 2018
- Lokalrådsmøde 22. januar 2017
- Lokalrådsmøde 5. dec. 2017
- Lokalrådsmøde 20. juni 2017
- Lokalrådsmøde 8.marts 2017
- Lokalrådsmøde 15. november 2016
- Lokalrådsmøde 4. maj 2016
- Lokalrådsmøde 7. januar
- Lokalrådsmøde 7.april 2014
- Fællesmøde med foreningerne 18.3.14
- Bestyrelsesmøde 3 februar 2014
- Bestyrelsesmøde 2. dec. 2013
- Bestyrelsesmøde 20. oktober 2013
- Bestyrelsesmøde 7. maj 2013
- Koordinationsgruppemøder Expand
-
Generalforsamling
Expand
- Generalforsamling 2021 Expand
- Generalforsamling 2020 Expand
- Generalforsamling 2019 Expand
- Generalforsamling 2018 Expand
- Beretning fra formanden- og kontaktperson for koordineringsgruppen
- Regnskab 2017
- Generalforsamling 2017 Expand
- Generalforsamling 2016 Expand
- Regneskabet 2015
- Aktiviteter og planer for 2016
- Generalforsamling 2014 Expand
- Generalforsamling og vælgermøde 2013 Expand
- Referat borger- og foreningsmøde 26.10 2016
- Invitation til møde om helhedsplan 12. maj 2014
- Styregruppemøder
- Dialogmøde med lokalrådet for Haraldsted og Allindemagle
-
Kernegruppemøder
Expand
- Pressemeddelelser
- Projekter Expand
- Publikationen "- at være"
-
Lokalråd
Expand
-
Helhedsplanen
Expand
- Evaluering af Helhedsplanspuljen
- Revideret Helhedsplan forår 2017
- Helhedsplanfor Haraldsted - Allindemagle dec. 2014
- Lokaludviklingspuljen - en vejledning
-
Arkiv
Expand
- Resultatet af spørgeskemaundersøgelsen
- Pressemeddelelse om borgermødet
- Flyer med link til spørgeskema om lokalområdet
- Referat, 2. oktober
- Referat 26. august 2014
- Pressemeddelelse 26.august
- Helhedsplansmøde 3.april 2014
- Møde om landsbyidentitet
- Helhedsplan for landdistrikterne - møderef. 7. jan. 2013
- Lokalområdets bidrag til revision af Ringsted Kommunes landdistriktspolitik Expand
-
Aktiviteter i Lokalområdet
Expand
- "Oplevelsesstiens venner" Expand
- Borgermøde
- Allindelille fredskov
- Fra plejegruppen nov. 2018
- Haraldsted skoles fremtid?
- Regler for færdsel på Haraldsted sø
- Brug af fælleskøkkenet
- Høringsforslag om storskraldsordning
- Haraldsted by night Expand
- Referat fra Borgermøde om Haraldsted sø
- Fredskovs-plejegruppes folder
- Flextrafik
- Buskørsel
-
Nyhedsbrev
Expand
- Lokale virksomheder Expand
-
Galleri
Expand
- 2016-17, Aktiviteter i lokalområdet
- 2015, Haraldsted by Night
- 2015 Aktiviteter i lokalområdet
- 2014 Aktiviteter i lokalområdet
- Generalforsamling 2013 og valgmøde
- Haraldssted by Night 2013
- 2013 Aktiviteter i lokalområdet
- Høstmarked og naturens dag 2012
- Vandrefestival 2013
- Maria Helleberg og Knud Lavard
- Natur
- Afslutningsfest, Allindelille skole
- Ture i lokalområdet
- Forsamlingshuset Frem
- 2011/12 Aktiviteter i lokalområdet
- 2011, Haraldsted by Night
- Kontakt
Kernegruppemøde 8.september 2020
Deltagere: Gustav, Anne, Bodil, Lars, Ulrich, Dorte
Afbud: Jens
Dagsorden:
1. Kommunikationskampagne – synliggørelse af lokalrådets/kernegruppens opgaver og værdi for lokalsamfundet. Oplæg fra Anne og Jens
2. Rekruttering af nye medlemmer til kernegruppen
3. Borgermøde den 29.10. – skal det afholdes? Hvis ja, med hvilket indhold…
.
4. Planlægning af generalforsamling – 24. februar 2021
4. Planlægning af generalforsamling – 24. februar 2021
5. Evt.
Referat:
Ad 1. Anne og Jens havde lavet eksempler på små videoer, der indenfor de næste måneder ønskes spredt via Flueblomsten FB. Videoerne har til formål på en kort og konkret måde at fortælle om lokalrådets arbejde – personlige budskaber, hvem er vi og hvad har vi fået ud af at medvirke i lokalrådet.
Vi aftalte, at hvert medlem inkl. ”tilforordnede” laver en eller flere små korte videoer, der sendes til Anne, som samler, sætter tekst på og publicerer på FB (i samarbejde med Gustav). Anne kan også hjælpe med optagelse, hvis det ønskes.
Vi kontakter også andre lokale, der kan udtale sig om lokalrådet, dets opgaver, og områdets udbytte heraf. Forslag til personer, som kontaktes: Joachim/Friskolen; Lone+Mette(menighedsråd og kirke); idrætsforeningen, Søren (Skee spejderne); borgere eks. brugere af stien og aktiviteter (Lene)
Vi aftalte ikke konkret, hvem der kontaktede hvem – alle opfordres til at tage kontakt og informere kredsen, når kontakten/videoen er lavet, så de ikke bliver kontaktet igen, igen…..
2. Vi laver opsamling efter at FB-kampagnen har kørt i nogen tid (f.eks. november – Dorte udsender doodle) og ser på effekten og afklarer, hvordan vi fortsætter med konkret rekruttering af medlemmer til kernegruppen og planlægning af generalforsamling (24. februar 2021).
Opfølgning – økonomi – ”cigarkasser” og administration
Dorte har talt med Vibeke og fået opbakning til at samle de forskellige ”cigarkasser” under lokalrådet til en fælles konto jf. opfordring fra generalforsamling 2020.
Lokalrådets formue skal bringes i spil og understøtte aktiviteter og netværk i området. Borgere, der vil stå for et arrangement/en aktivitet kan søge om støtte/underskudsgaranti fra lokalrådet. Der forventes at være to typer ansøgninger:
1. ansøgning om medfinansiering til arrangement/aktivitet, hvor der søges støtte fra en af de kommunale puljer (nok især kulturpuljen og temaudviklingspuljen)
2. ansøgninger om underskudsgaranti til arrangementer, der forventes at kunne bære i sig selv eks. madbiks eller lignende. Genereres der et overskud i forbindelse med et sådan arrangement forventes dette at tilgå lokalrådet og således bidrage til en fortsat aktivitetspulje.
For ansøgninger i den første kategori følges den kommunale procedure
Kulturpuljen: https://ringsted.dk/borger/kultur-fritid/tilskud-og-puljer#449
Temaudviklingspuljen: https://ringsted.dk/borger/natur-miljoe-trafik/liv-i-landdistrikterne
For ansøgninger i den anden kategori udfyldes en simpel ansøgning, der giver flg. oplysninger:
Arrangement/aktivitet – tidspunkt – ansvarlig tovholder
Kort beskrivelse
Budget: Forventet omkostning
Forventet indtægt – eks. deltager betaling for x antal deltager samt salg af øl/vand/vin
Status – hjemmeside (Lars)
Der er stadig en del udestående i forhold til overførsel af hjemmesiden til den nye Infoland platform. Lars og Anne mødes hos Anne mandag den 14.9. kl.19.30 mhp at finde ud af, hvad der udestår og hvilken støtte, vi forventer at kunne få fra DGI/Ballum IT. Lars fremsender informationer om brugernavn og adgangskode til Anne.
Status – Pilotnaturpark Ringsted (Lars, Gustav, Ulrich)
Ulrich informerede om dialog med det kommunale system – processen er i gang…..
Status – Natur- og Aktivitetshus (Ulrich)
Ulrich informerede om det fantastiske projekt og den forestående indsendelse af ansøgning per 1.12. Pt. afventes tilbagemelding fra Miljøstyrelsen ang. dispensation om brug af skov og endeligt tilsagn fra Ringsted Byråd.
Evt.
Opdatering vedr. velkomstposer – der er god aktivitet grundet stor tilflytning
Praksis vedr. godkendelse af medlemmer af FB-gruppen Flueblomsten
Tak for endnu et godt og konstruktivt møde.
Dorte
Ad 1. Anne og Jens havde lavet eksempler på små videoer, der indenfor de næste måneder ønskes spredt via Flueblomsten FB. Videoerne har til formål på en kort og konkret måde at fortælle om lokalrådets arbejde – personlige budskaber, hvem er vi og hvad har vi fået ud af at medvirke i lokalrådet.
Vi aftalte, at hvert medlem inkl. ”tilforordnede” laver en eller flere små korte videoer, der sendes til Anne, som samler, sætter tekst på og publicerer på FB (i samarbejde med Gustav). Anne kan også hjælpe med optagelse, hvis det ønskes.
Vi kontakter også andre lokale, der kan udtale sig om lokalrådet, dets opgaver, og områdets udbytte heraf. Forslag til personer, som kontaktes: Joachim/Friskolen; Lone+Mette(menighedsråd og kirke); idrætsforeningen, Søren (Skee spejderne); borgere eks. brugere af stien og aktiviteter (Lene)
Vi aftalte ikke konkret, hvem der kontaktede hvem – alle opfordres til at tage kontakt og informere kredsen, når kontakten/videoen er lavet, så de ikke bliver kontaktet igen, igen…..
2. Vi laver opsamling efter at FB-kampagnen har kørt i nogen tid (f.eks. november – Dorte udsender doodle) og ser på effekten og afklarer, hvordan vi fortsætter med konkret rekruttering af medlemmer til kernegruppen og planlægning af generalforsamling (24. februar 2021).
Opfølgning – økonomi – ”cigarkasser” og administration
Dorte har talt med Vibeke og fået opbakning til at samle de forskellige ”cigarkasser” under lokalrådet til en fælles konto jf. opfordring fra generalforsamling 2020.
Lokalrådets formue skal bringes i spil og understøtte aktiviteter og netværk i området. Borgere, der vil stå for et arrangement/en aktivitet kan søge om støtte/underskudsgaranti fra lokalrådet. Der forventes at være to typer ansøgninger:
1. ansøgning om medfinansiering til arrangement/aktivitet, hvor der søges støtte fra en af de kommunale puljer (nok især kulturpuljen og temaudviklingspuljen)
2. ansøgninger om underskudsgaranti til arrangementer, der forventes at kunne bære i sig selv eks. madbiks eller lignende. Genereres der et overskud i forbindelse med et sådan arrangement forventes dette at tilgå lokalrådet og således bidrage til en fortsat aktivitetspulje.
For ansøgninger i den første kategori følges den kommunale procedure
Kulturpuljen: https://ringsted.dk/borger/kultur-fritid/tilskud-og-puljer#449
Temaudviklingspuljen: https://ringsted.dk/borger/natur-miljoe-trafik/liv-i-landdistrikterne
For ansøgninger i den anden kategori udfyldes en simpel ansøgning, der giver flg. oplysninger:
Arrangement/aktivitet – tidspunkt – ansvarlig tovholder
Kort beskrivelse
Budget: Forventet omkostning
Forventet indtægt – eks. deltager betaling for x antal deltager samt salg af øl/vand/vin
Status – hjemmeside (Lars)
Der er stadig en del udestående i forhold til overførsel af hjemmesiden til den nye Infoland platform. Lars og Anne mødes hos Anne mandag den 14.9. kl.19.30 mhp at finde ud af, hvad der udestår og hvilken støtte, vi forventer at kunne få fra DGI/Ballum IT. Lars fremsender informationer om brugernavn og adgangskode til Anne.
Status – Pilotnaturpark Ringsted (Lars, Gustav, Ulrich)
Ulrich informerede om dialog med det kommunale system – processen er i gang…..
Status – Natur- og Aktivitetshus (Ulrich)
Ulrich informerede om det fantastiske projekt og den forestående indsendelse af ansøgning per 1.12. Pt. afventes tilbagemelding fra Miljøstyrelsen ang. dispensation om brug af skov og endeligt tilsagn fra Ringsted Byråd.
Evt.
Opdatering vedr. velkomstposer – der er god aktivitet grundet stor tilflytning
Praksis vedr. godkendelse af medlemmer af FB-gruppen Flueblomsten
Tak for endnu et godt og konstruktivt møde.
Dorte
Anne Klee
Tlf. 21221082