Flueblomsten. Haraldsted-Allindemagle Lokalråd
-
Menu
- Forside
- Kalender
-
Lokalråd
Expand
-
Lokalråd
Expand
- Vedtægter
- Bestyrelsen
-
Møder
Expand
-
Kernegruppemøder
Expand
- Kernegruppemøde 21. april 2021
- Krenegruppemøde 10.2 2021
- Kernegruppemøde 25. nov 2020
- Kernegruppemøde 8.september 2020
- Kernegruppemøde 2. juni 2020
- Kernegruppemøde 10.3.2020
- Kernegruppemøde 26.11.2019
- Kernegruppemøde 12.sept. 2019
- Lokalrådsmøde 28. maj 2019
- Lokalrådsmøde 1. april 2019
- Lokalrådsmøde 17. januar 2019
- Lokalrådsmøde 12. september 2018
- Lokalrådsmøde 9. april 2018
- Lokalrådsmøde 22. januar 2017
- Lokalrådsmøde 5. dec. 2017
- Lokalrådsmøde 20. juni 2017
- Lokalrådsmøde 8.marts 2017
- Lokalrådsmøde 15. november 2016
- Lokalrådsmøde 4. maj 2016
- Lokalrådsmøde 7. januar
- Lokalrådsmøde 7.april 2014
- Fællesmøde med foreningerne 18.3.14
- Bestyrelsesmøde 3 februar 2014
- Bestyrelsesmøde 2. dec. 2013
- Bestyrelsesmøde 20. oktober 2013
- Bestyrelsesmøde 7. maj 2013
- Koordinationsgruppemøder Expand
-
Generalforsamling
Expand
- Generalforsamling 2021 Expand
- Generalforsamling 2020 Expand
- Generalforsamling 2019 Expand
- Generalforsamling 2018 Expand
- Beretning fra formanden- og kontaktperson for koordineringsgruppen
- Regnskab 2017
- Generalforsamling 2017 Expand
- Generalforsamling 2016 Expand
- Regneskabet 2015
- Aktiviteter og planer for 2016
- Generalforsamling 2014 Expand
- Generalforsamling og vælgermøde 2013 Expand
- Referat borger- og foreningsmøde 26.10 2016
- Invitation til møde om helhedsplan 12. maj 2014
- Styregruppemøder
- Dialogmøde med lokalrådet for Haraldsted og Allindemagle
-
Kernegruppemøder
Expand
- Pressemeddelelser
- Projekter Expand
- Publikationen "- at være"
-
Lokalråd
Expand
-
Helhedsplanen
Expand
- Evaluering af Helhedsplanspuljen
- Revideret Helhedsplan forår 2017
- Helhedsplanfor Haraldsted - Allindemagle dec. 2014
- Lokaludviklingspuljen - en vejledning
-
Arkiv
Expand
- Resultatet af spørgeskemaundersøgelsen
- Pressemeddelelse om borgermødet
- Flyer med link til spørgeskema om lokalområdet
- Referat, 2. oktober
- Referat 26. august 2014
- Pressemeddelelse 26.august
- Helhedsplansmøde 3.april 2014
- Møde om landsbyidentitet
- Helhedsplan for landdistrikterne - møderef. 7. jan. 2013
- Lokalområdets bidrag til revision af Ringsted Kommunes landdistriktspolitik Expand
-
Aktiviteter i Lokalområdet
Expand
- "Oplevelsesstiens venner" Expand
- Borgermøde
- Allindelille fredskov
- Fra plejegruppen nov. 2018
- Haraldsted skoles fremtid?
- Regler for færdsel på Haraldsted sø
- Brug af fælleskøkkenet
- Høringsforslag om storskraldsordning
- Haraldsted by night Expand
- Referat fra Borgermøde om Haraldsted sø
- Fredskovs-plejegruppes folder
- Flextrafik
- Buskørsel
-
Nyhedsbrev
Expand
- Lokale virksomheder Expand
-
Galleri
Expand
- 2016-17, Aktiviteter i lokalområdet
- 2015, Haraldsted by Night
- 2015 Aktiviteter i lokalområdet
- 2014 Aktiviteter i lokalområdet
- Generalforsamling 2013 og valgmøde
- Haraldssted by Night 2013
- 2013 Aktiviteter i lokalområdet
- Høstmarked og naturens dag 2012
- Vandrefestival 2013
- Maria Helleberg og Knud Lavard
- Natur
- Afslutningsfest, Allindelille skole
- Ture i lokalområdet
- Forsamlingshuset Frem
- 2011/12 Aktiviteter i lokalområdet
- 2011, Haraldsted by Night
- Kontakt
Fællesmøde med foreningerne 18.3.14
Fællesmøde med foreninger, institutioner mm. 18/3 2014
Deltagere: Dorte, lokalrådet, Kirsten, Haraldsted Forsamlingshus, Bodil, flueblomsten, Lene, børnehaven, Jesper, friskolen, Marianne, lokalrådet, Fabienne, lokalrådet, Susanne, idrætsforeningen, Jens Henrik, idrætsforeningen, Suzette, friskolen og Lars, menighedsrådet.
Gustav deltager i Landsbyforum generalforsamling
Referat:
1. Status politisk proces omkring landdistriktspolitik, kommunalplan og Landsbyforums initiativer for udarbejdelse af udviklingsplaner.
Dorte redegjorde for processen. Landdistrikspolitikken forventes politisk vedtaget i løbet af efteråret, mens helhedsplanerne stadig forhandles mellem politikkerne og Landsbyforum.
Lene Eriksens foredrag om helhedsplaner i landdistrikter formodentlig afvikles d. 3. april (hvor vi har madbiks).
Dorte orienterer løbende på Flueblomsten og mail.
2. Projekter på tværs – formål, praktiske aftaler og planlægning
o Valdemarsdag – vi har fået bevilget 15.000 kr. fra Ringsted Kommune til dette arrangement
Det oplyses fra pålidelig kilde, at datoen er d. 15/6. Har 4H et lignende arrangement søndagen efter. Skolen kobler sig formentlig på morgensang i ugen op til.
o Naturens Dag & Høstmarked
14. september i området ved forsamlingshuset.
Vi håber på at alle foreninger, der har tilbud for børn, der laver aktiviteter i tilknytning til naturen.
Skolen/bestyrelses/støtteforeningen overvejer hvordan den/de kan være tydelige.
Kunne plejegruppen deltage, fortælle og hverve nye plejere.
Suzette og 4H taler sammen om deltagelse.
Dorte kan kontaktes ift. oplysninger og tilmelding – bangogbaggesen@gmail.com
o Møde vedr. fundraising
Gustav har kontakt til fundraisere – lokalrådet prøver at arrangere et møde. Flemming K. Ringsted kommune kan kontaktes.
o Fælles støttefest i lokalområdet
27. april holdes møde om støttefesten. Fabienne, Jeanette, 4H, m.fl. udgør gruppen. Kan dette støttearrangement kombineres med høstmarkedet?
3. Kommunikation / koordinering
o Brug af Flueblomsten. dk – især kalenderen
Muligheden for koordinering via kalenderen bør bruges i endnu højere grad – til alles gensidige information. Kik endelig i kalenderen inden I lægger et nyt arrangement fast – og få det lagt ind/giv Bodil besked.
Meld gerne lukkede, halvåbne og målgruppearrangementer arrangementer ind.
Fabienne scanner gerne skolens kalender til Flueblomsten.
D. 28/5 er der majfest for børnehave og skole.
o Facebook og Flueposten
Kommuniker på alle mulige måder – husk også at tilmelde jer Flueblomstens nyhedsbrev.
4. Orientering om Lokalrådets Velkomstposer til tilflyttere
Fås ved henvendelse til Marianne K., når I får nye naboer – foreninger og institutioner opfordres til at opdatere indhold i poserne.
5. ”Rundt om bordet” – foreninger/institutioner orienterer om, hvad de har fokus på og hvor de har særlige udfordringer – kan vi drage nytte af hinandens støtte og erfaringer?
Forsamlingshuset: Nyt bestyrelsesmedlem og 3 suppleanter. Årsprogram uddelt. Fondes søges til tag og maling. Hovedrengøring torsdag d. 20/3 – kom og hjælp.
Børnehaven nu integreret institution: Efter en mail til borgmester er der sket mange gode ting i institutionen – der er kommet 9 vuggestuebørn.
Friskolen: Har budt og købt Landlyst. 7. kl. med 16 børn - også i den kommende. Arbejdsweekend 5.-6. april. Fremtidsplaner om sanselegeplads. Generalforsamling d. 29/4 – overskud. Godt samarbejde mellem skole og kirke omkring kor.
Idrætsforeningen: Kom se Zumba til gymnastikopvisningen d. 30/3 kl. 14.
14/6 Bonbonlandtur for 2. kl. og op – tilmelding via hjemmesiden.
Sct. Hans Aften for de traditionsløse d. 23/6 kl.18.
Vaffelløb d. 31/8.
Ca. 160 medlemmer.
Meninghedsrådet: Påsken skal opleves i kirken, se folderen Mette har lavet. Følg de mange aktiviteter i Kirkebladet.
6. Evt.
Tur med Jens Lund d. 5. april kl. 10 – se på Flueblomsten
_________________________________________________
Indkaldelse til fællesmøde med foreninger, institutioner mm.den 18. marts kl. 19.30 i Idrætsforeningens klublokale.
Vi har inviteret bredt med fokus på foreninger og institutioner i området, men alle der har interesse er meget velkomne, så spred endelig invitationen i jeres netværk. Vi håber, at alle jeres foreninger og institutioner vil være repræsenteret med mindst en deltager, så vi har stor sikkerhed for at diskussionerne når rundt i alle hjørner af sognene, og at aftaler og ideer spredes og forankres.
Dagsorden:
- Status politisk proces omkring landdistriktspolitik, kommunalplan og Landsbyforums initiativer for udarbejdelse af udviklingsplaner
- Projekter på tværs – formål, praktiske aftaler og planlægning
- Valdemarsdag – vi har fået bevilget 15.000 kr. fra Ringsted Kommune til dette arrangement
- Naturens Dag & Høstmarked
- Møde vedr. fundraising
- Fælles støttefest i lokalområdet
- Kommunikation / koordinering
- Brug af Flueblomsten. dk – især kalenderen
- Facebook og Flueposten
- Orientering om Lokalrådets Velkomstposer til tilflyttere
- ”Rundt om bordet” – foreninger/institutioner orienterer om, hvad de har fokus på og hvor de har særlige udfordringer – kan vi drage nytte af hinandens støtte og erfaringer?
- Evt.
Anne Klee
Tlf. 21221082